15 000 spoedpatiënten

januari 3, 2018 adminpt3

Ieder ziekenhuis is op zijn eigen moment en met zijn eigen meetfrequentie  ingestapt in het onderzoek zodat er geen objectieve uitspraak kan gedaan over de evolutie van de patiënttevredenheid van de afgelopen 18 maanden voor de groep van 11 VVVS ziekenhuizen, wel voor ieder ziekenhuis afzonderlijk. Toch zijn er markante vaststellingen te doen (zie de aansluitende gegevens via deze   link  ):

  • Er is 7.6 % verschil in algemene tevredenheid tussen het hoogst en laagst scorende ziekenhuis.
  • De vraag naar algemene tevredenheid scoort steeds hoger dan het gemiddelde van alle gedetailleerde tevredenheid vragen.
  • De best en minst scorende vragen zijn voor bijna alle ziekenhuizen gelijkaardig.
  • De rangorde in de tevredenheid over de verschillende wachttijden blijft constant.
  • Per thema scoren de wachttijden het laagst en de vriendelijkheid het hoogst.
  • Voor alle beroepsgroepen scoort het ‘zich zelf’ voorstellen het laagst.
  • De rangorde in de zorginhoudelijke aspecten blijft constant.
  • De variabiliteit tussen de verschillende ziekenhuizen is het grootst voor de behulpzaamheid en het kleinst voor de zorginhoud.